Forside / Cookie-, persondata- og privatlivspolitik

Cookie-, persondata- og privatlivspolitik

Privatlivspolitik

Generelt

Personoplysninger er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig. Når du benytter vores website indsamler og behandler vi en række sådanne informationer. Det sker f.eks. ved alm. tilgang af indhold, hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev eller deltager i konkurrencer eller undersøgelser via websitet.

Vi indsamler og behandler typisk følgende typer af oplysninger: Et unikt ID og tekniske oplysninger om din computer, tablet eller mobiltelefon, dit IP-nummer, geografisk placering, samt hvilke sider du klikker på (interesser). I det omfang du selv giver eksplicit samtykke hertil og selv indtaster informationerne behandles desuden: Navn, telefonnummer, e-mail og adresse.

Sikkerhed

Vi har truffet tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.

Formål

Oplysningerne bruges til at identificere dig som bruger og vise dig de annoncer, som vil have størst sandsynlighed for at være relevante for dig, at registrere dine køb og betalinger, samt at kunne levere de services, du har efterspurgt, som f.eks. at fremsende et nyhedsbrev. Herudover anvender vi oplysningerne til at optimere vores services og indhold.

Periode for opbevaring

Oplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring. Det er derfor ikke muligt at angive en generel tidsramme for, hvornår informationer slettes.

Videregivelse af oplysninger

Data om din brug af websitet, hvilke annoncer, du modtager og evt. klikker på, geografisk placering, køn og alderssegment m.v. videregives til tredje-parter i det omfang disse oplysninger er kendt. Du kan se hvilke tredjeparter, der er tale om, i afsnittet om ”Cookies” ovenfor. Oplysningerne anvendes til målretning af annoncering.

Vi benytter herudover en række tredjeparter til opbevaring og behandling af data. Disse behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke anvende dem til egne formål.

Videregivelse af personoplysninger som navn og e-mail m.v. vil kun ske, hvis du giver samtykke til det. Vi anvender kun databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Indsigt og klager

Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, vi behandler om dig. Du kan desuden til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger anvendes. Du kan også tilbagekalde dit samtykke til, at der bliver behandlet oplysninger om dig. Hvis de oplysninger, der behandles om dig, er forkerte har du ret til at de bliver rettet eller slettet. Henvendelse herom kan ske til: info@energysolution.dk. Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, har du også mulighed for at tage kontakt til Datatilsynet.

Udgiver

Websitet ejes og publiceres af:
EnergySolution A/S
True Møllevej 1
8381 Tilst
Telefon: 0045 70 404 101
Email: info@energysolution.dk

Persondatapolitik

I forhold til persondata vedr. vores medarbejdere + jobansøgere:

  • Alle jobansøgninger stiles altid til CFO Allan Thorhauge
  • Procedure vedr. brug af referencer i forbindelse med ansættelsessamtaler. Der indhentes altid skriftlig tilladelse hertil.
  • Modtagne jobansøgninger, CV m.v. for personer der ikke ansættes i EnergySolution: slettefrist 2 år
  • Persondata vedr. medarbejdere der er under ansættelse i EnergySolution: opbevares under hele ansættelse
  • Persondata vedr. medarbejdere der fratræder jobbet ved EnergySolution: slettefrist løbende år + 5 år
  • Adgang til personaledrev hvor persondata vedr. medarbejdere opbevares er adgangsbegrænset til få relevante medarbejdere
  • Såfremt der findes papirudgaver/udskrifter af personlige/personale relaterede oplysninger (ansøgninger, test m.v.) skal disse opbevares i aflåst skab, når de ikke anvendes og skal destrueres når man er færdig med at bruge dem
  • PC-politik for medarbejdere i EnergySolution: Skærme skal låses af password efter 10. minutters inaktivitet og koder til pc skal ændres centralt hver 6. måned. Krav til password: min. 10 karakterer og indeholde stort og lille bogstav samt tal og tegn. Hvis medarbejdere opbevarer/installerer data/programmer af privat karakter på PC eller arbejdstlf. er dette helt på eget ansvar.

I forhold til persondata vedr. vores kunder (i energitilskudsportal + industrikunder):

  • Færdigbehandlede ansøgninger om energitilskud i portal opbevares i 5 år (5 år efter indberetning til Energistyrelsen), herefter anonymiseres persondata, så vi kan fortsat kan bruge ansøgningerne til statistik, eller slettes
  • Ikke færdigbehandlede ansøgninger + inaktive kunder slettes ikke
  • Ændring af bankoplysninger dobbelttjekkes altid (undtaget er portal, da kunden selv udfylder bankoplysningerne, men er ansøgningerne over en beløbsgrænse, så dobbelttjekkes de dog alligevel)
  • Læs mere om hvordan vi behandler persondata i vores ansøgningsportal hér.

Cookiepolitik



    TelefonE-mail

      Besked er sendt!

      Vi vender retur til dig snarest muligt.

      Vil du høre mere?

      Vil du høre mere eller har du spørgsmål til os, så kontakter vi dig meget gerne på tlf. eller mail.



        TelefonE-mail