1 min read

Udkast til ny guide om miljømarkedsføring fra Forbrugerombudsmanden

Featured Image

Forbrugerombudsmanden har udarbejdet et udkast til fælles spilleregler for den grønne dagsorden i en quickguide ♻

Læs udkastet hér: forbrugerombudsmandens hjemmeside.

I guiden fremgår det tydeligt hvornår ⚽ er i spil og hvornår der uddeles rødt kort ved anvendelse af generelle miljøudsagn som:


✔Grøn
✔Klimavenlig
✔Miljørigtig
✔Skånsom for miljøet
✔Mindre miljøbelastende
✔Naturlig
✔Bæredygtig
✔CO2 neutral

Når miljøudsagn anvendes i markedsføring, skal hele banen vises frem og ifølge forbrugerombudsmanden via en verificeret livscyklusvurdering.

Læs udkastet og reflekter over hvor mange gange du har mødt eksempler på ”rødt kort”

#greenwashing #sustainability #greenflushing

1 min read

EnergySolution bliver en del af NRGi

EnergySolution blev grundlagt med en stærk ambition om at bidrage til den grønne omstilling og hjælpe virksomheder med...

1 min read

Velkommen til Sebastian og Kristian

I fredags havde vi den store fornøjelse, at kunne byde velkommen til Sebastian S.-G. Rasmussen og Kristian Nikolaj...

1 min read

Velkommen til Siebren

I denne uge har vi budt hjertelig velkommen til Siebren Ruben Punt, der de næste 6 måneder er praktikant i vores...